שינויים בהרגלי הצריכה – תוספי תזונה

נטילת תוספים יכולה לשפר את איכות החיים ולמנוע שורה ארוכה של בעיות בריאותיות. מצד שני, רובנו משתמשים בהם ללא פיקוח וללא ביקורת רפואית. התנהגות כזו משיגה את התוצאה ההפוכה ולכן כדאי להכיר את ההרגלים הנכונים

תוספים ייעודיים תומכים בבריאות הגוף ובמערכת החיסונית. הם נמכרים באופן חופשי בבתי המרקחת וזמינים עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק אנשים חולים זקוקים לתוספים מן הסוג הזה. גם אדם בריא שאוכל מזון אורגני זקוק לתוספים מסוימים כדי למלא את החסך בויטמינים או להשלים פערי תזונה. חוץ מזה, גם מבנה הקרקע קובע מי זקוק לתוספים. זו הסיבה בגללה מומלץ לתושבי ישראל ליטול תוסף מסוג סלניום, היות ומדובר על מינרל שלא גדל על האדמה המקומית.

המסקנה היא שרובנו זקוקים לתוספים. מנגד, רק מעטים נוטלים אותם בצורה נכונה. הפופולאריות של התוספים גורמת למצב שבו אנשים מרשים לעצמם לקנות אותם ללא מרשם רופא, בלי להתייעץ עם אף אחד ובלי שום סוג של מעקב או פיקוח. כמו כן, לא תמיד ברור לנו מה קובע את המינון האופטימאלי של התוספים.

כך תדעו מה המינון שמתאים לכם

המינון הרצוי של תוספי תזונה נקבע לפי הייחודיות של האדם. הוא מושפע מפרמטרים כמו גיל, מין, משקל גוף, מקום מגורים, פעילות, תזונה, תרופות  ומטען גנטי. ככל שההתאמה של התוספים תהיה טובה ומדויקת יותר, כך סביר להניח שהם יצליחו להשיג את מטרתם. לעומת זאת, נטילת תוספים ללא פיקוח והכוונה עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים. היא מפרה את האיזון בגוף ומאיצה בעיות בריאותיות קיימות.

מעבר לכך, יש אנשים שזקוקים לתוספים כדי להשלים את המינון היומי המיטבי עבורם. אלו הם למשל נשים בגיל המעבר, גברים ונשים שסובלים ממחלת אוסטאופורוזיס, אנשים שאלרגיים לחלב או סובלים מאי סבילות ללקטוז, טבעונים ונשים הרות ומיניקות. אם אתם שייכים לאחת מבין קבוצות האוכלוסייה הללו, סביר להניח שכבר קיבלתם מרשם לתוספים. במידה וזה לא המצב, פנו בהקדם לרופא המשפחה ובקשו להיבדק.

מה עושים כדי לשלב בין תוספים ותרופות?

נטילת תוספים לא אמורה לבוא על חשבון המשך צריכת תרופות לפי הוראות הרופא. יחד עם זאת, עליכם להישמע היטב להוראות. יש לוודא שלא קיימת אף התנגשות בין התרופה שאתם רגילים לצרוך מדי יום לבין התוספים שאתם משלבים במזון או בשתייה. הקדישו עוד כמה דקות לקריאת ההנחיות של היצרן, בררו מול הרוקח והתייעצו עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות או דילמה.

בסופו של דבר, המטרה של התוספים היא מטבע הדברים לעזור לכם. התוספים הם בוודאי לא תרופת פלא והם מחייבים התייחסות מקצועית ורצינית. שלבו את התוספים בתזונה נכונה ואל תזניחו בגללם תרופות אחרות.