סדנאות בישול: חפש את השף
אחרי שנים בהם הסתתרו במטבחי המסעדות או הסתפקו בכתיבת מתכונים לעיתון או לאתר, שפים ובשלנים מובילים ומוכרים יוצאים לשטח ועורכים סדנאות בישול קבוצתיות ופרטיות
אתם רוצים לפנק את עצמכם בסדנת בישול מעניינת, לרכוש שובר לסדנה עבור חבר או בן משפחה או אפילו לצאת יחד לבילוי זוגי בין הסירים. אם פעם הדבר הראשון שהייתם בודקים הוא נושא הסדנה, היום נראה שלא פחות חשוב מהתפריט והמתכונים הוא מי שמעביר את הסדנה. לא מספיק שיהיה זה בשלן עם ניסיון וידע בהדרכת סדנאות, כדאי שהוא יהיה גם שם מעניין ומוכר בתחום הקולינאריה, רצוי שף ידוע בעל מסעדה מצליחה או לכל הפחות עיתונאי אוכל בעל טור קבוע באחד העיתונים או האתרים הגדולים, ששמו מוכר לכל מי שמתעניין באוכל טוב ובבישול.
הגורם לכך הוא מן הסתם העובדה שסדנת בישול הפכה להרבה יותר מאשר אירוע לימודי ממנו יוצאים כלים וידע גסטרונומי. ממש כמו שקרה לארוחה במסעדה, שכבר מזמן לא נועדה רק להשביע ולענות על צורך רגעי והפכה לחוויית בילוי ייחודית בפני עצמה, שמתאימה למגוון רחב של חגיגות ואירועים, ונדמה שכבר אי אפשר לחגוג בלי ללכת לאכול במקום החדש והמעניין של הרגע. כך גם סדנאות בישול הפכו לחוויה כוללת שפועלת על כל החושים – מהמפגש הבלתי אמצעי עם השף המוכר, ההזדמנות ללמוד ממנו ישירות איך להכין מנות שאנחנו אוהבים ומכירים מהמסעדה או האתר שלו, המקום בו נערכת הסדנה – בין אם הוא יוקרתי ומעוצב ובין אם הוא ביתי וחמים – וההשתתפות בחוויה מבעד לעיניו של השף, שמתעד אותה, מפרסם תמונות ברשתות החברתיות ומאפשר למשתתפים להיות חלק מהאירוע הרחב שמשתרע הרחק מעבר למתכון ספציפי זה או אחר.
כמעט בכל תחום בישול ניתן למצוא את הדמויות הקולינאריות המעניינות שמובילות אותו וניתן ללמוד מהן ישירות. שפים נחשבים ומוכרים מאד כמו יונתן רושפלד או ישראל אהרוני מעבירים סדנאות בישול, שהבונוס בהן הוא התחככות ישירה עם ידוענים מתכניות הבישול והאוכל בטלוויזיה. ככאלה, גם מחירן יהיה בהתאם. שפים אחרים ולא פחות מבוקשים ונוצצים הם אבי ביטון או עומר מילר, שלקוחות המסעדות שלהם ישמחו תמיד לבוא ללמוד מהם איך לבשל ובמקביל לעקוב אחריהם באינסטגרם. קהילת האינסטגרם היא אבן מושכת לסדנאות שמצולמות בה, כמו אלה של אבנר לסקין שמתעד את שלבי ההכנה וחומרי הגלם של הסדנאות שהוא מעביר, או לסדנאות בישול טבעוניות של אורי שביט, שבאופן קבוע מפרסמת תמונה של חומרי גלם מהסדנה שעוד רגע מתחילה וחושפת אותה לקהל נוסף.
ברגע שמדובר בשמות מוכרים, למתעניינים בתחום כבר יהיה ברור עם איזו עסקת חבילה הסדנה תגיע – לקוחות המסעדות מכירים את סגנון הבישול של השף המסוים ולפעמים גם את אישיותו, מי שעוקב אחרי השפים ועיתונאי האוכל ברשתות החברתיות מכיר את המתכונים שלהם וכבר יודע אם הם מדברים אליו ומתאימים למה שהוא מעוניין ללמוד ולחוות. וכמובן שגם התגובות על הסדנאות שכבר התקיימו ותמונות שמתפרסמות לאחריהן, יכולות להשפיע על ההחלטה באיזו סדנת בישול של איזה שף תחליטו שאתם רוצים לבלות. אה, וגם ללמוד.
נכתב בשיתוף עם אורי שביט המנחה סדנאות בישול טבעוניות.