התאמת מעצור חניה בחניון

מעצור חניה בחניון הוא כלי עזר שתפקידו לבלום את המכונית בחניה. במהלך חניית המכונית במקום חניה מוגדר, הנהג עשוי להתקשות להעריך ללא עזרה את המיקום המדויק של קצה החניה, מה שעלול לגרום לחניית המכונית במצב בולט מדי ממקום החניה, והפרעה לתנועה.

במקרים אחרים, הרכב עלול לחסום שטחים שמיועדים להצבת ארונות כיבוי אש, לפגוע בסביבה, או לחסום את היציאה מהבניין או את המדרכה, מה שפוגע בתנועת העוברים ושבים באזורים ציבוריים.

במהלך חניית מכוניות בעזרת מעצור חניה בחניון, לנהגים יש אפשרות לזהות את קצה החניה, גם אם הוא מחנה את הרכב מאחור או מלפנים, כך שתהיה לו אפשרות לבלום את הרכב במקום הנכון והמדויק. במצב זה ניתן לנצל היטב את מקומות החניה שמוגדרים בחניון בלי להפריע למכוניות ולעצמים בסביבה, ויותר חשוב, בלי להפריע או לפגוע בעוברים ושבים.

מעצור חניה
מעצור חניה

יש בארץ מגוון דגמים של מעצורי חניה לחניונים

ההבדלים בין הדגמים השונים טמונים במחירים, המידות, העמידות ומשך האחריות, וכל ההיבטים האלו משתנים בהתאם לצורך בשימוש במעצור החניה. אפשר למצוא מעצור חניה בחניון במגוון דגמים נפוצים, במידות שונות או מעצורים שמיוצרים במגוון דגמים, בהתאמה לרוב המכוניות בישראל.

המעצורים יכולים לשמש בחניות ציבוריות או פרטיות, ואפשר לבחור את המעצור בהתאם לחניה המיועדת. חברה שמשווקת סוגים שונים של מעצורי חניה, תעזור לכם להתאים את מעצור החניה שנבחר, בהתאם לרמת התקציב והצרכים שלכם.

עכשיו בואו נדבר רגע על הסוגים השונים של מעצורי חניה

מעצור חניה בחניון זמין בשני דגמים עיקריים וניתן לבחור כל חומר שמועדף או מתאים לנסיבות האישיות, למשל:

מעצור חניה מפלסטיק

שנחשב למעצור החניה הכי טוב שמשווק בארץ.

מעצור גלגל

זהו מעצור שזמין באורך של חמישים סנטימטרים, וקיים צורך בשתי יחידות מעצור להתאמה לכל תא חניה. השימוש במעצור מסוג זה לחניון ציבורי לא כל כך נפוץ בארץ, והוא מתאים במיוחד לשימוש כמעצור חניה במקומות חניה פרטיים.

זה מה שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים מעצור חניה לחניון

בחירת מעצור חניה בחניון צריכה להתאים להיבטים הבאים:

  • סוג המכונית שמתוכננת לחנות באזורי חניה שונים.
  • הגודל של אזור החניה.
  • התנאים הסביבתיים, כמו למשל אם זוהי חניה פתוחה או מקורה.
  • התקציב שמוכנים להוציא על מעצור החניה, היות וכל מעצור זמין בדגם שונה, ברמות מחירים משתנות, ולכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו.
  • שיקולי תנועת עוברים ושבים באזור החניה.

חשוב לא פחות לקחת בחשבון את שיקולי העמידות

מעצור חניה בחניון חייב להיות עמיד ביותר, ולכן הבחירה של רוב הנהגים בישראל היא מעצור מפלסטיק, שזמין עם תקופת אחריות ארוכה. מעצור זה מאפשר התקנה בחניון פתוח או מקורה, עם התאמה לעמידות בכל סוג של מזג אוויר.

התקנת המעצור מתבצעת בהתאם לאביזרי החיבור שהיצרן מספק, ובמשטחי בטון אפשר להשתמש באביזרים מיוחדים.